Khamis, 23 April 2009

Pelik ker....

Assalamualaikum dan salam sejahtera diucapkan kepada pengunjung2 blogku ini..firstly...biarlah kuperkenalkan diri ini.

Namaku KASA'OMA... pelik jer.. x penah dengor...uniklah nama nie..istimewa sbb rasanya xde lg org nama nie..lain dpd lain ek..(semua tu diantara komen dpd mereka2 yg banyak kali tanya namaku sbb x reti nak sebut kot..) oleh sbb itulah aku jarang memperkenalkan diri dengan nama tersebut. Bukanlah kerana malu dgn nama tersebut tp malas nak sebut byk2 kali...masa kecik2 dulu ada gak aku segan dgn nama tu yealah adik-beradik aku yg lain nama diorg x pelik pun...biasa2 jer...nasib baik masa akad nikah dulu pengantin lelaki x silap sebut ek..

Acctualy... aku nak cerita pasal okid yg aku tempek kat atas tuuu...okid nie tumbuh sendiri kat pokok asam depan umah aku....kiranyer pokok tumpang ler nie...tp...bunga dia punyalah cun...berjurai lak tu...kaler pun cantik jingga + maroon.First time dia berbunga aku x perasan...adeler satu hari tu aku ronda2 kat pokok asam tu.. terpandang si cantik manis nie...pehhhh teruja terus aku kt situ.

Aku ingatkan aku sorang jer yg teruja rupenyer mak aku pon.....trus jer dia sambor pokok tuuuu (ambik pokok tu sikit tanam kat rumah dia) mak aku nie memang pembela pokok okid...angerik..dan yg sewaktu dgnyer lah..

Dulu aku ada gak cuba2 tanam pokok okid tp tak tahan lama tu yg maleh tuuu..x taulah ape semannyer...tangan aku panas kot...hiii hiii.X pe lah...mak aku kan ada bior jer dia yg tanam aku tolong tengok...kih.. kih.. kih..kat bawah nie aku tempekan lg gambo bunga tuuuu....








bunga nie dia terjurai kebawah tp masa nie ujung dia aku bengkokkan keatas so nampak cam 2 layer ....




Aku penah nampak bunga nie kat rumah org..pun kt atas pokok asam gak.Aku tau tentu ada diantara korang yg ada bela pokok nie kan? Apa2 pun bunga nie memang cantik..klu x cantik xkanlah boleh jadi bunga kesayangan http://pandanct1970.blogspot.com/search/label/orkid...btol x cikgu?.Bunga nie pada aku pelik sbb susah jugak nak jumpa... unik...istimewa...lain dpd yg lain...cam nama haku...ecehhh...



Tiada ulasan:

Catat Ulasan